nubulaya

Fent part de la ciutadania d'un país que sura enmig d'una Mar Mediterrània que uneix dues voreres continentals. A càrrec de: www.cecili.cat

Palma funciona... així, així, així!

nurukundo2005 | 17 Maig, 2007 11:35 | facebook.com google.com

Del bon amic i company de viatge per mars i terres llunyanes, Miquel Manresa, m'arriba una invitació que faig extensiva a tothom que hi estigui interessat.

Tothom que pugui -diu en Mix- que vagi i acudeixi a la concentració pacífica dissabte, 19 de maig, a les 10:00 hores a l'estació intermodal del Metro de Palma, a la plaça d'Espanya, organitzada per veure-hi les irregularitats comeses en el disseny i la posada en funcionament dels vagons del Metro, en matèria d'accessibilitat.

La documentació que hi adjunta fa veure ben a les clares per on ha de passar tota aquella gent que, desgraciadament, s'ha de traslladar d'un lloc a un altre en cadira de rodes: no pot conduir i es veu obligada a utilitzar un metro que no respecta la legislació.

Realment, Palma funciona, AIXÍ!

................................................................

A la nota rebuda d'en Mix, se m'afegeix poques hores més tard la que m'arriba de José Chito Oliveras - Ctra. de Soller km 6.6 - Urb. Sa Torre (Son Sardina) - 07120 Palma de Mallorca - tel. 649 15 30 41, que textualment diu així:

"Hola!!!

La verdad es que no se como empezar esto pero ahí va.

Os invito el día 19 de Mayo de 2007 (sábado) a las 10:00 horas de la mañana, a hacer una sentada en las puertas de la estación Intermodal del Metro de Palma, sito en la Plaza de España.

El motivo es que ninguna de las estaciones del metro cumple la ley de accesibilidad por lo que se me priva, a mí y a otros como yo, del derecho a usar este transporte por la insalvable distancia y el desnivel que hay entre el suelo del andén y el suelo del vagón.

La ley de accesibilidad exige que la separación máxima entre suelo y suelo sea de 4cm. y 0cm. de desnivel. En el Metro de Palma, la separación es de 12cm. de separación y con un escalón de unos 6 cm. de altura.

Me gustaría que asistierais el mayor número de personas posible, y pido que, de hacerlo, sea una "reunión" pacífica, en plan "Gándi", sin "pitidos ni jaleo", y sin consignas hacia ningún partido. La intención es que se sepa que los responsables de haber dado el "aprobado y listo para su uso", a un proyecto de la envergadura del METRO DE PALMA, se han saltado la ley de accesibilidad, privando del derecho a al uso del mismo a personas con movilidad reducida.

NOTA PERSONAL: Hace 20 años que sufrí un accidente de trafico y desde entonces estoy en una silla de ruedas. Te puede pasar a ti, y ¿sabes la sensación que es que el día de la inauguración del METRO tengas que quedarte en las puertas del vagón porque no puedes andar un paso y salvar una barrera que no tendría que existir? Te invade un vacío, una incredulidad, una impotencia, un dolor y una rabia…

Que corra la voz".

Comentaris

Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris són moderats per evitar spam. Això pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.

 
Powered by LifeType - Design by BalearWeb